درحال بارگذاری...

آفات مختلف درختان هلو و شلیل

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

آفات مختلف درختان هلو و شلیل


آفات مختلف درختان هلو و شلیل

یکی از عملیات مهم و بسیار حساس، مدیریت مبارزه با آفات درختان هلو و شلیل میباشد، چرا که با مصرف حداقل سموم و تولید محصول ارگانیک، علاوه بر تولید میوه ی سالم، جذاب و بازار پسند، می تواند از نظر کیفیت و حفظ محیط زیست ارزش زیادی را دارا باشد.


آفات درختان هلو و شلیل

درختان هلو، نسبت به سایر درختان میوه کم تر عمر می کنند، اما در این مدت کوتاه بسیار درآمدزا هستند. بنابراین باید آفاتی که به طور مستقیم و غیر مستقیم محصول و عملکرد را تحت الشعاع قرار می دهند، به خوبی مدیریت شوند. ارقام شلیل نسبت به ارقام هلو، به دلیل صاف بودن سطح آنها، بیشتر مورد حمله ی آفات به خصوص آفات زننده – مکنده مانند شته ها و تریپس ها قرار می گیرند. آفاتی که به درختان هلو و شلیل حمله می کنند، ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به محصول خسارت وارد نمایند. آفات درختان هلو، ممکن است خسارت زایی مستقیم (از میوه تغذیه کرده و یا تخم خود را روی میوه می گذارند و یا به صورت غیر مستقیم (به گل، تنه، ریشه حمله کرده و یا عامل انتقال بیماری ها باشند) داشته باشند.

بیماری‌های شایع درختان هلو - وطن‌بیو

از جمله آفات با خسارات زایی مستقیم میتوان به کرم آلو، سرشاخه خوار هلو و سنهای درختان میوه (سن های بدبو و سن های پابرگی) اشاره کرد.


حامد محمد ولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


پهپادکشاورزی آفت آفات هلو هلو شلیل سیرنگ ارگانیک

این مطالب را هم بخوانید!

تأثیر استفاده از پهپادها در به...

مدیریت سیستم‌های آبی شهری به عنوان یکی از مسائل حیاتی در اداره شهری، همواره نیازمند بهبود و نوآوری است. با توسعه فناوری‌های نوین، استفاده از پهپادها در این حوزه به عنوان ابزاری قابل استناد و موثر مورد توجه قرار گرفته است. هدف این مقاله بررسی تأثیر استفاده از پهپادها در بهبود عملکرد و اداره دقیق‌تر س...

ادامه مطلب »

گرده افشانی با پهپادهای کشاورز...

گرده افشانی چیست؟ چرا امروزه گرده افشانی را با پهپادهای کشاورزی انجام می دهند؟ مزایا و معایب گرده افشانی با پهپاد های کشاورزی چیست؟ چرا باید برای گرده افشانی از پهپادهای کشاورزی استفاده کنیم؟

ادامه مطلب »

چالش ها و فرصت های کشاورزی هوش...

آیا میدانید چالش و فرصت کشاورزی هوشمند در دنیای مدرن چیست؟ آیا میدانید نقش دنیای مدرن در کشاورزی هوشمند چیست؟ نتیجه گیری. برای خلاصه نتیجه باید گفت که کشاورزی هوشمند با چالش‌های قابل حلی همراه است، اما با بهره‌برداری از فرصت‌هایی که این فناوری فراهم می‌کند، می‌توان بهبود قابل توجهی در عملکرد کش...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116